Статья посвящена анализу влияния на медиасферу такого явления, как глобализация. Актуальность исследования объясняется тем, что данная проблема в России практически не изучена. Разработкой темы занимались некоторые российские исследователи с позиции определения понятия глобализации и изучения деятельности медиакорпораций. В статье же представлены результаты комплексного исследования проблемы влияния глобализации на медиакомпании. В работе выявлено как положительное влияние процесса глобализации на медиасферу, так и негативное. Полученные выводы могут быть полезны для медиакомпаний.
The article considers the aspect of the influence of globalization on the media. The relevance of the study is explained by the fact that the topic has not been practically studied in Russia. The research of the topic was carried out by some Russian researchers from the position of defining the concept of globalization and studying the activities of media corporations. The scientific novelty of the work lies in a comprehensive study of the problem of the impact of globalization on a media company. The author in the work has identified both the positive impact of the globalization process for the media sphere, and the negative one. The findings can be useful for media companies.