ВЛИЯНИЕ ГЛОБАЛИЗАЦИИ НА МЕДИАИНДУСТРИЮ

Статья посвящена анализу влияния на медиасферу такого явления, как глобализация. Актуальность исследования объясняется тем, что данная проблема в России практически не изучена. Разработкой темы занимались некоторые российские исследователи с позиции определения понятия глобализации и изучения деятельности медиакорпораций. В статье же представлены результаты комплексного исследования проблемы влияния глобализации на медиакомпании. В работе выявлено как положительное влияние процесса глобализации на медиасферу, так и негативное. Полученные выводы могут быть полезны для медиакомпаний.

IMPACT OF GLOBALIZATION ON THE MEDIA INDUSTRY

The article considers the aspect of the influence of globalization on the media. The relevance of the study is explained by the fact that the topic has not been practically studied in Russia. The research of the topic was carried out by some Russian researchers from the position of defining the concept of globalization and studying the activities of media corporations. The scientific novelty of the work lies in a comprehensive study of the problem of the impact of globalization on a media company. The author in the work has identified both the positive impact of the globalization process for the media sphere, and the negative one. The findings can be useful for media companies.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
148-151
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
media-industry; globalization; corporation; mass media; медиаиндустрия; глобализация; корпорация; сми
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/53676/
Share

Other records