PROFESSIONAL COMMUNICATION PARTICIPANTS' COMMUNICATIVE TACTICS IN INTERCULTURALISM

The research deals with participants' communicative tactics depending on the dominating type of joint activity. The study is based on the content analysis method, the communicative-diagnostic method; to study the communication process in a professional sphere the questionnaire survey method and the comparative method are used. The work reveals a set of communicative means which are regularly used in practice in a co-consistent type of activity. These means are defined in terms of their belonging to a regular communicative system - communicative technology.

Авторы
Makovich G.V.1 , Nagornova E.V. 2
Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Английский
Страницы
70-78
Статус
Опубликовано
Год
2018
Организации
  • 1 The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
Ключевые слова
advertising technology; agitation; communicative practice; communicative technology; manipulation; professional groups; propaganda
Дата создания
07.11.2019
Дата изменения
07.11.2019
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/53277/
Поделиться

Другие записи

Trubnikova Nina
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 61-70
Kazakova I.E.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 126-135