СУБЪЕКТНЫЕ ПРЕДПОСЫЛКИ САМОРЕАЛИЗАЦИИ УЧАСТНИКОВ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА

The article highlights the problem of self-realization of teachers and students in the modern educational environment. Such subjective prerequisites of participants of educational process as professional identity, responsibility, curiosity, diligence are considered. The main predictors of success of self-realization of teachers and students are analyzed, their detailed characteristic is given. In the framework of the study data revealing the relationship between the variables of professional identity and the components of self-realization are obtained. It is established that professional identity is directly dependent on the success of the subject's self-realization. The role of subject characteristics in self-realization of students and teachers is revealed.

Издательство
ЕКС-ПРЕС
Язык
Русский
Страницы
271-277
Статус
Опубликовано
Год
2018
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Дата создания
07.11.2019
Дата изменения
07.11.2019
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/52520/
Поделиться

Другие записи

Невская Е.Ю., Егорова О.А., Перехода С.П.
ЧЕТВЕРТЫЙ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ НАУЧНЫЙ ФОРУМ С МЕЖДУНАРОДНЫМ УЧАСТИЕМ "НОВЫЕ МАТЕРИАЛЫ И ПЕРСПЕКТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ". ООО «Буки Веди». 2018. С. 636-641