КОГНИТИВНЫЕ ТЕОРИИ МУЛЬТИМЕДИЙНОГО ОБУЧЕНИЯ В ЛИНГВОДИДАКТИКЕ

В статье рассматриваются теоретические и эмпирические исследования использования мультимедийных средств обучения и новых технологий и их роль в повышении эффективно- сти учебного процесса.

COGNITIVE THEORIES OF MULTIMEDIA LEARNING IN LINGUODIDACTICS

Theoretical grounds of multimedia learning and empirical studies of how technology can fos- ter learning and learner’s development have been analyzed in the present paper. The multimedia learning theories set the principles of how multimedia learning environment can be created. The hypertext, a special database system, has been viewed initially as a medium for information retrieval rather than learning, but now its potential for education has been reconsidered. Hypertext offers var- ious ways of information presentation, fosters cognitive processes and is effective in various modes of learning - collaborative, autonomous, etc.

Авторы
Редакторы
-
Издательство
Общероссийская общественная организация Российская ассоциация лингвистов-когнитологов
Номер выпуска
34
Язык
Английский
Страницы
973-977
Статус
Опубликовано
Подразделение
-
Ссылка
-
DOI
-
Номер
-
Том
-
Год
2018
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Ключевые слова
multimedia learning; cognitive theories of multimedia learning; hypertext; language learning; мультимедийное обучение; когнитивные теории мультимедийного обу- чения; гипертекст; изучение языка
Дата создания
07.11.2019
Дата изменения
07.11.2019
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/51019/