Статья посвящена проблеме развития современного детского радиовещания в инновационном формате подкастинга с целью формирования системы новых медиаресурсов. Проводится аналитический обзор авторитетных исследований, доказывается, что в подкастинге для детской аудитории аудиовосприятие является наиболее естественным; сопереживание звучащей интонации формирует эмоциональный интеллект; присутствует игровая предрасположенность, обеспечивающая познание окружающего мира; особый стиль сетевой речи сберегает культуру речи и позволяет говорить на молодежном языке.
The article is devoted to the development of modern children's radio broadcasting in an innovative podcasting format aimed at forming a system of new media resources. An analytical review of authoritative studies is carried out, it is proved that in podcasting for the children's audience, audio perception is the most natural; empathy with the sounding intonation forms emotional intelligence; there is a game predisposition that provides knowledge of the world around; a special style of network speech preserves the culture of speech and allows speaking the youth language.