ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПРАКТИКООРИЕНТИРОВАННОМ ОБУЧЕНИИ: ОТ ЦЕЛИ К ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ИЛИ КАК СТИМУЛИРОВАТЬ ПОЛОЖИТЕЛЬНУЮ МОТИВАЦИЮ У СТУДЕНТОВ

EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: FROM GOAL TO ACTIVITY OR HOW TO STIMULATE POSITIVE MOTIVATION OF STUDENTS

Practice-oriented learning is a positive motivation, especially if the training is built using gamification. The use of various educational technologies contributes to a deeper understanding of the theoretical material. The active form contributes to the formation of a conscious idea of how the acquired skills can be applied in future professional activity. The opportunity to train communication skills in a variety of accents helps to develop emotional intelligence and to increase the level of empathy.

Авторы
Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Русский
Страницы
24-25
Статус
Опубликовано
Год
2023
Организации
  • 1 РУДН имени Патриса Лумумбы
Ключевые слова
educational technology; active form of education; practice-oriented training
Дата создания
28.12.2023
Дата изменения
28.12.2023
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/102770/
Поделиться

Другие записи

Константинова Е.Э., Каук Я.А., Алиханова Ж.А.
Высшее сестринское образование: тенденции, проблемы и перспективы = Highernursing education: trends, problems and prospects. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2023. С. 20-21