Рассматривается творческий стиль деятельности учителя как средство повышения интереса школьников к учению. Показаны составляющие творческого стиля деятельности, его необходимость в условиях современной системы образования. Представлена гипотеза о позитивном влиянии творческого стиля деятельности учителя на усиление интереса к учению. Обоснованы условия реализации творческого стиля деятельности педагога, приобщения детей к творчеству и самовыражению. Выделены ожидаемые позитивные результаты применения творческого стиля деятельности учителя.
The creative style of the teacher’s activity is considered as a means of increasing the interest of schoolchildren in learning. The components of the creative style of activity and its necessity in the conditions of the modern education system are shown. A hypothesis is presented about the positive impact of the creative style of the teacher’s activity on the strengthening of students’ interest in learning. The conditions for the implementation of the considered style of teacher activity, as well as introducing children to creativity and self-expression, the expected results of applying the creative style of teacher activity are substantiated.