Teaching special vocabulary for foreign students studying in the field of “Advertising and public relations”

The article demonstrates the linguodidactic capabilities of a scientific text in professional language teaching system for foreign students. Using the example of the practical lesson fragment “The ways of interaction with public”, it is proved that the implementation of education professional orientation principle plays a key role in the development of a system for teaching foreigners the Russian language.

В статье продемонстрированы лингводидактические возможности научного текста в системе обучения языку специальности студентов-иностранцев. На примере фрагмента практического занятия «Способы взаимодействия общественностью» доказано, что при разработке системы обучения иностранцев русскому языку ключевое значение играет реализация принципа профессиональной направленности обучения.

Авторы
Fisenko O.S. 1 , Lavrushina E.V.2 , Kharitonova O.V.2
Журнал
Издательство
Revista Amazonia Investiga
Номер выпуска
22
Язык
Английский
Страницы
357-362
Статус
Опубликовано
Том
8
Год
2019
Организации
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Plekhanov Russian University of Economics
Ключевые слова
лексика; professional language; russian as a foreign language; "Advertising and Public Relations"; vocabulary; язык специальности; русский язык как иностранный; "Реклама и связи с общественностью"
Дата создания
02.11.2020
Дата изменения
02.11.2020
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/70994/
Поделиться

Другие записи