Teaching special vocabulary for foreign students studying in the field of “Advertising and public relations”

The article demonstrates the linguodidactic capabilities of a scientific text in professional language teaching system for foreign students. Using the example of the practical lesson fragment “The ways of interaction with public”, it is proved that the implementation of education professional orientation principle plays a key role in the development of a system for teaching foreigners the Russian language.

В статье продемонстрированы лингводидактические возможности научного текста в системе обучения языку специальности студентов-иностранцев. На примере фрагмента практического занятия «Способы взаимодействия общественностью» доказано, что при разработке системы обучения иностранцев русскому языку ключевое значение играет реализация принципа профессиональной направленности обучения.

Authors
Fisenko O.S. 1 , Lavrushina E.V.2 , Kharitonova O.V.2
Publisher
Revista Amazonia Investiga
Number of issue
22
Language
English
Pages
357-362
Status
Published
Volume
8
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Plekhanov Russian University of Economics
Keywords
лексика; professional language; russian as a foreign language; "Advertising and Public Relations"; vocabulary; язык специальности; русский язык как иностранный; "Реклама и связи с общественностью"
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/70994/
Share

Other records