ОСОБЕННОСТИ ПРОДВИЖЕНИЯ МОДНЫХ БРЕНДОВ В СОЦИАЛЬНЫХ МЕДИА НА ПРИМЕРЕ БРЕНДОВ «MARC JACOBS» И «GUCCI»

Данная статья посвящена исследованию особенностей использования инструментов и каналов продвижения представителями модной индустрии в социальных медиа. Были рассмотрены и проанализированы успешные кейсы двух популярных брендов и выявлена непосредственная значимость для построения имиджа бренда и его позиционирования. Актуальность обусловлена изменчивостью социальных сетей, их приспосабливаемостью для ведения бизнеса и стремительно растущим рынком моды.

PECULIARITIES OF PROMOTING FASHION BRANDS IN SOCIAL MEDIA USING THE EXAMPLE OF THE BRANDS "MARC JACOBS" AND "GUCCI"

This article is devoted to the study of peculiarities of use of tools and channels of promotion by representatives of the fashion industry in social media. The successful cases of two popular brands were reviewed and analyzed. The direct significance of social media for building the brand image and its positioning was revealed. The relevance is due to the variability of social networks, their adaptability to doing business and the rapidly growing fashion market.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
195-199
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
social media; promotion; positioning; brand; fashion industry; социальные медиа; продвижение; позиционирование; бренд; индустрия моды
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/99481/
Share

Other records