EVALUATION MODEL OF INNOVATION MANAGEMENT CAPABILITY OF HIGH-TECH ENTERPRISES - CASE STUDY OF HUAWEI’S INNOVATION MANAGEMENT CAPABILITY

As digitalization is developing, the management mode of high-tech enterprises also tends to be digitalized. This paper builds an evaluation model of innovation management capability of high-tech enterprises. According to the evaluation results of the model, strategies to improve the innovation management capability of enterprises are proposed. This research combines the theory of organizational strategy management and modern project management, analyzes the composition of innovation management capability. Through empirical analysis, the relationship between the variables of innovation management capability and innovation performance is verified and builds an evaluation model of innovation management capability of high-tech enterprises. Enterprises can evaluate the innovation management capability through the model constructed in this paper, and the «spider web» model isused to define the strengths and weaknesses of innovation management capabilities, and then make targeted improvements.

С развитием цифровизации режим управления высокотехнологичными предприятиями также имеет тенденцию к цифровизации. В данной статье построена модель оценки возможностей управления инновациями высокотехнологичных предприятий. По результатам оценки предлагаются стратегии повышения способности предприятий к управлению инновациями. Исследование сочетает в себе теорию управления организационной стратегией и современного управления проектами, анализирует состав возможностей управления инновациями. Посредством эмпирического анализа проверена взаимосвязь между переменными способности управления инновациями и эффективностью инноваций и построена модель оценки способности управления инновациями высокотехнологичных предприятий. Предприятия могут оценивать возможности управления инновациями с помощью модели, построенной в статье, а используя модель «паутины», компании могут четко определить сильные и слабые стороны управления инновациями, а затем внесите целенаправленные улучшения.

Authors
Publisher
Закрытое акционерное общество "Издательство "Экономика"
Number of issue
6
Language
English
Pages
75-82
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia (PFUR)
Keywords
innovation management mechanism; innovation performance; evaluation model; digitalization; high-tech enterprises; Huawei; механизм управления инновациями; инновационная производительность; цифровизация; модель оценки; высокотехнологичные предприятия; Хуавей
Share

Other records