КОНКУРЕНТНАЯ СТРАТЕГИЯ ПРЕДПРИЯТИЯ

В данной статье описаны стратегия, значение и цель конкурентоспособности и способы ее построения. Успешная конкурентная стратегия является ключевым фактором коммерческого успеха на развитом конкурентном рынке. Сделан вывод, что анализ проблем, связанных с обеспечением конкурентной стратегии, в настоящее время является основной задачей любого предприятия. Для обеспечения успеха продукта на рынке необходимо работать не только с точки зрения соответствия конъюнктуре рынка, специфическим требованиям потребителей, качественным, техническим и эстетическим характеристикам, но и с точки зрения коммерческих и других условий, необходимых для его реализация.

COMPETITIVE STRATEGY OF THE ENTERPRISE

This article describes the strategy, the meaning and purpose of competitiveness and how to build it. A successful competitive strategy is a key factor of commercial success in a developed competitive market. It is concluded that the analysis of problems related to ensuring a competitive strategy is currently the main task of any enterprise. To ensure the success of a product on the market, it is necessary to work not only from the point of view of compliance with market conditions, specific consumer requirements, qualitative, technical and aesthetic characteristics, but also from the point of view of commercial and other conditions necessary for its implementation.

Authors
Publisher
Краснодарский кооперативный институт (филиал)
Language
Russian
Pages
646-652
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
competitiveness; competitiveness strategy; competition; differentiation or differentiation strategy; focus strategy; конкурентоспособность; стратегия конкурентоспособности; конкуренция; дифференциация или стратегия дифференциации; фокус-стратегия
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/97593/
Share

Other records