ВИЗУАЛИЗАЦИЯ КОНЦЕПТА «СТАРОСТЬ» В СОЦИАЛЬНОЙ РЕКЛАМЕ XXI ВЕКА

В статье анализируется структура и место концепта «старость» в языковой картине мира современных молодых носителей русской лингвокультуры, приводится иллюстративный материал, показывающий, как социальная политика, проводимая государством, влияет на содержание концепта. Кроме того, анализируется взаимовлияние русского языка и современной социальной рекламы.

VISUALIZATION OF THE CONCEPT OF OLD AGE IN SOCIAL ADVERTISING OF THE XXI CENTURY

The article analyzes the structure and place of the concept of old age in the linguistic picture of the world of modern young speakers of Russian linguoculture, provides illustrative material showing how the social policy pursued by the state affects the content of the concept. In addition, the mutual influence of the Russian language and modern social advertising is analyzed.

Publisher
Казанский государственный энергетический университет
Language
Russian
Pages
10-16
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
concept; linguistic picture of the world; social advertising; концепт; языковая картина мира; социальная реклама
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/97388/
Share

Other records