«ЗЕЛЁНАЯ» ШКОЛА КАК МОДЕЛЬ РЕАЛИЗАЦИИ ЭКОСИСТЕМНОГО ПОДХОДА В ФОРМИРОВАНИИ ЭКОЛОГИЧЕСКОЙ ГРАМОТНОСТИ

Экологическая грамотность является базовой ступенью формирования экологической культуры и в настоящее время рассматривается в качестве одной из новых грамотностей, необходимых каждому человеку. В статье обсуждаются возможности применения экосистемного подхода для формирования экологической грамотности в общеобразовательных организациях на основе модели «зелёной» школы.

«GREEN» SCHOOL AS A MODEL OF IMPLEMENTATION ECOSYSTEM APPROACH IN THE FORMATION OF ENVIRONMENTAL LITERACY

Environmenta lliteracy is the basic stage of the formation of ecological culture and is currently considered as one of the new literacies necessary for every person. The article discusses the possibilities of applying an ecosystem approach to the formation of environmental literacy in general education organizations based on the «green» school model.

Authors
Ermakov A.S. 1 , Ermakov D.S. 2 , Morgun D.V.3
Publisher
Издательство "Канцлер"
Language
Russian
Pages
232-236
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Lomonosov Moscow State University
  • 2 RUDN University
  • 3 Moscow Centre of Environmental Education, Regional Research and Tourism
Keywords
ecological literacy; ecological culture; ecological education; ecosystem approach; "зелёная" школа; экологическая грамотность; экологическая культура; экологическое образование; экосистемный подход; "green" school
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/97292/
Share

Other records