ГЕЙМИФИКАЦИЯ КАК МОТИВАЦИОННЫЙ РЕСУРС ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ

Образовательная деятельность направлена сегодня на поиск эффективных способов и приёмов образования, стимулирующих мотивированное обучение студентами. Одним из эффективных способов, стимулирующих изучение иностранных языков считается геймификация. В ходе игровой деятельности у студентов повышается мотивация к изучению иностранных языков, а также познанию культур стран изучаемого языка.

GAMIFICATION AS A MOTIVATIONAL RESOURCE IN TEACHING OF FOREIGN LANGUAGES

Educational activity today is aimed at finding effective ways and methods of education that stimulate motivated learning by students. One of the effective ways to stimulate the learning of foreign languages is gamification. During the game activity, students are more motivated to learn foreign languages, as well as to learn the cultures of the countries of the language being learned.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
124-133
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 PFUR
Keywords
gamification; motivation; game situations; teaching of foreign languages; геймификация; мотивация; игровые ситуации; oбучение иностранным языкам
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/97177/
Share

Other records