Формирование у школьников познавательного интереса как условие повышения эффективности обучения

Рассматриваются теоретические аспекты и условия формирования познавательного интереса школьников, концептуальные основы построения учебного процесса. Выделены уровни сформированности и факторы, влияющие на становление познавательного интереса.

The article discusses the theoretical aspects of the problem, the conditions for the formation of cognitive interest of school children, the conceptual foundations for building the educational process. In addition, the publication provides a definition of cognitive interest. The purpose of this article is to consider the problem of the formation of cognitive interest in schoolchildren as a condition for increasing the effectiveness of education. To solve this problem, the article considers the levels of formation and factors affecting the formation of cognitive interest.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Издательская группа "Логос"
Number of issue
5-6
Language
Russian
Pages
121-125
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
cognitive interest; pedagogical technology; motivation; innovation; learning process; познавательный интерес; педагогические технологии; мотивация; инновации; процесс обучения
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/96115/
Share

Other records