ОСНОВНЫЕ КАТЕГОРИИ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ДИСКУРСА

Настоящая статья посвящена исследованию центральных категорий педагогического дискурса как системы ценностно-смысловой коммуникации субъектов образовательного процесса, предполагающей планирование речевого поведения на основе приобретенного речевого опыта в целях реализации поставленных образовательных задач.

THE MAIN CATEGORIES OF PEDAGOGICAL DISCOURSE

This article is devoted to the study of the central categories of pedagogical discourse as a system of value-semantic communication of the subjects of the educational process, involving the planning of speech behavior based on the acquired speech experience in order to implement the educational objectives.

Authors
Publisher
ИЗДАТЕЛЬСТВО ФЕНИКС+
Language
Russian
Pages
37-39
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
discourse; pedagogical discourse; interpretability; intertextuality; hypertextuality; interdiscursivity; paraphrasticity; reflection; дискурс; педагогический дискурс; интерпретируемость; интертекстуальность; гипертекстуальность; интердискурсивность; парафрастичность; рефлексия
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/96036/
Share

Other records