СИТУАЦИИ ОБЩЕНИЯ И ИХ МЕСТО В СОВРЕМЕННОЙ СИСТЕМЕ ОБУЧЕНИЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ

Статья посвящена актуальной проблеме функционирования языковых средств в ситуациях общения. В статье рассматриваются параметры коммуникативной и учебно-коммуникативной ситуации, влияние изменений социокультурного контекста на языковую форму решения коммуникативных задач.

COMMUNICATION SITUATIONS AND THEIR PLACE IN THE MODERN SYSTEM OF TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

The article is devoted to the actual problem of the functioning of language tools in communication situations. The article discusses the parameters of the communicative and educational-communicative situation, the impact of changes in the socio-cultural context on the linguistic form of solving communicative tasks.

Authors
Baranova I.I.1 , Baryshnikova E.N. 2 , Ivanova A.S. 2
Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
45-50
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
russian as a foreign language; communication situation; communicative task; language tools; русский язык как иностранный; ситуация общения; коммуникативная задача; языковые средства
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/96010/
Share

Other records

Vladimirova T.E.
Довузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность. Актуальные вопросы реализации образовательных программ на подготовительных факультетах для иностранных граждан. Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина. 2022. P. 89-95