Омниканальный подход при реализации программ поддержки пациентов

Ценностно-ориентированный подход как тренд современного здравоохранения меняет подходы к медицинскому маркетингу. Снижение эффективности маркетинговых мероприятий вынуждает компании медицинского сектора искать новые форматы коммуникаций, в которых программы поддержки пациентов занимают все более важную роль. В статье описан омниканальный подход к разработке программ поддержки пациентов, представлен пошаговый алгоритм запуска программ на основе модификации модели AIDA (модель AIDAR).

The value-based approach as a trend of modern healthcare is changing the healthcare marketing. The decrease in the effectiveness of marketing activities of medical device vendors induces the need for new communication formats where patient support programs play an important role. The article describes an omnichannel approach to the development of patient support programs, presents a step-by-step algorithm for launching programs based on modification of the AIDA model (AIDAR model). The role of the customer journey mapping is demonstrated and marketing goals were developed for a sales funnel.

Authors
Гринёва М.Д.1 , Зуенкова Ю.А. 2
Publisher
ООО "Финпресс"
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
51-59
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 ИП Гринева М. Д
  • 2 ФГАОУ ВО «Российский университет дружбы народов»
Keywords
omni-channel marketing; Customer Journey Map; buyer behavior; marketing communications; AIDAR model; value-based healthcare; омниканальный маркетинг; путь пациента; поведение потребителей; маркетинговые коммуникации; модель AIDA; ценностно-ориентированное здравоохранение
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/95989/
Share

Other records