СПЕЦОПЕРАЦИЯ И ЕЕ ОТРАЖЕНИЕ В МЕДИА. ПЕРВЫЕ ШЕСТЬ ДНЕЙ

В статье рассматривается освещение в средствах массовой информации и новых медиа начальной стадии специальной военной операции по принуждению военных сил Украины к миру, ее демилитаризации и денацификации. Делается акцент на особенностях информационно-психологической войны, распространении фейков через официальные и неофициальные медиа, участии населения в освещении военных действий на местах.

The article examines the coverage in mass media and new media of the initial stage of a special military operation to force the military forces of Ukraine to peace, its demilitarization and denazification. The emphasis is placed on the features of information and psychological warfare, the spread of fakes through official and unofficial media, the participation of the population in the coverage of military operations on the ground.

Publisher
Донецкий национальный университет
Number of issue
14-15
Language
Russian
Pages
264-270
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
  • 2 Компания «Киномейкер»
Keywords
special operation; donbass; news visualization; streaming; interactive with viewers; mutual assistance of the population; спецоперация; Донбасс; визуализация новостей; You Tube; стриминг; интерактив со зрителями; взаимопомощь населения
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/95822/
Share

Other records