ОТНОШЕНИЕ СТУДЕНТОВ К ЦИФРОВЫМ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ТЕХНОЛОГИЯМ: ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ, ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ, СОЦИАЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ

Рассматриваются результаты исследования связей особенностей отношения студентов разных направлений обучения к цифровым образовательным технологиям (ЦОТ) с академической мотивацией, личностными чертами и успеваемостью. Выявлены изменения отношения к ЦОТ после начала пандемии COVID-19.

The results of a study on the relationship between the attitudes toward digital educational technologies (DET) with academic motivation, personality traits and academic performance in university students from different fields of study are considered. Changes in attitudes towards DET after the start of the COVID-19 pandemic were revealed.

Publisher
Государственный социально-гуманитарный университет
Language
Russian
Pages
201-206
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
digital educational technologies; attitudes toward educational technologies; university students; personality traits; academic motivation; academic performance; COVID-19 pandemic; цифровые образовательные технологии; отношение к цифровым технологиям; студенты; черты личности; академическая мотивация; успеваемость; пандемия COVID-19
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/95304/
Share

Other records