ПЕРЕСМОТР РОЛИ СИСТЕМНО-ФУНКЦИОНАЛЬНОЙ ЛИНГВИСТИКИ В ПЕДАГОГИКЕ

Данная работа посвящена несоответствию между теорией и практикой в обучении второму языку. Однако утверждается, что системная функциональная лингвистика (SFL) представляет собой исключение. В этой презентации будут рассмотрены причины и последствия этого.

REVISITING THE ROLE OF SYSTEMIC FUNCTIONAL LINGUISTICS IN PEDAGOGY

This thesis is devoted to the mismatch between theory and practice in second language instruction. As argued in this session, Systemic Func- tional Linguistics (SFL) represents an exception. This presentation will explore the reasons and implications for this.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
English
Pages
18-22
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
systemic functional linguistics (SFL); second language teaching; second language acquisition (SLA); системная функциональная лингвистика (SFL); обучение второму языку; овладение вторым языком (SLA)
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/95230/
Share

Other records