Коллекции модных брендов как олицетворения психотипов

Автор исследует психотипы личности и их внешнее проявление (облики) среди их представителей и объединяет их с брендами. В статье рассмотрены визуальные облики психотипов шизоид, гипертим, параноял и эмотив и их отображение на примерах современных модных коллекций брендов Max Mara, Max Mara Weekend, Dries van Noten и Lemaire. Отмечается новизна исследования, а именно идея сопоставления теоретического описание внешнего облика психотипов и сферы fashion. Работа имеет междисциплинарный характер, написана на стыке брендинга и психологии.

Collections of fashion brands as personifications of psychotypes

The author explores personality psychotypes and their external manifestation (appearance) among their representatives and combines them with brands. The article examines the visual images of psychotypes of schizoid, hypertim, paranoia and emotives and their display on the examples of modern fashion collections of brands Max Mara, Max Mara Weekend, Dries van Noten and Lemaire. The novelty of the study is noted, namely the idea of comparing the theoretical description of the appearance of psychotypes and the fashion sphere. The work is interdisciplinary in nature, written at the intersection of branding and psychology.

Authors
Publisher
РГУПС
Language
Russian
Status
In print
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Rostov State Transport University
Keywords
психотипы; модные бренды; брендинг; олицетворения брендов; психология брендинга; личности брендов; визуализация брендов; psychotypes; fashion brands; branding; brand personifications; branding psychology; brand personalities; brand visualization
Date of creation
25.05.2023
Date of change
25.05.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/93527/
Share

Other records

Ivanova M.I.
Многополярный мир в зеркале современной молодежной медиакоммуникации: материалы I Всероссийской студенческой научно-практической конференции. Москва, РУДН, 10 ноября 2022 г.. РУДН. 2022. P. 106-111