Лингвокультурные особенности английского и русского делового письма

В докладе предпринята попытка определить основные коммуникативные стратегии и тактики, применяемые в коммерческой и деловой переписке в английском и русском языках. Выдвигается утверждение о том, что деловое письмо является актом коммуникации. Подобный вывод сделан на базе изучения значительных объемов деловой переписки, в рамках которого выявлен факт использования в различных видах деловых писем уникальных лексических, грамматических и коммуникативных техник и тактик.

Linguistic and Cultural Features of English and Russian Business Correspondence

The author aims to determine the communication strategies and tactics applicable to commercial correspondence proceeding, first of all, from the thesis that a business letter is a communicative act. The research is based on the study of a vast variety of commercial correspondence (such as letters-of-offer, thank-you-letters, application-letters, etc) each having a specific set of lexical, grammatical and communication techniques and tactics.

Language
Russian
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Date of creation
15.11.2022
Date of change
20.06.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/93159/
Share

Other records