ОБУЧЕНИЕ В ПОЖИЛОМ ВОЗРАСТЕ КАК СПОСОБ СОХРАНЕНИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ЗДОРОВЬЯ ЛИЧНОСТИ

В статье обсуждается роль учения на этапе позднего онтогенеза в обеспечении психического здоровья личности. Показано, что активное вовлечение пожилых лиц в различные виды образовательной активности способствует улучшению не только их психологического, но и соматического здоровья, а также приводит к росту уровня их субъективного благополучия.

LEARNING OF SENIORS AS A WAY OF MAINTAINING PERSONAL PSYCHOLOGICAL HEALTH

The role of learning during late ontogenesis in ensuring of individual's mental health is discussed. It is shown that active involvement of seniors in different kinds of educational activities helps to improve not only their psychological but also somatic health of seniors and leads to the growth of their subjective well-being.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
174-178
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Moscow State Pedagogical University
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
  • 3 Psychological and pedagogical centre for children and adolescents «Merry steps»
Keywords
elderly; mental well-being; learning; education; somatic health; psychological well-being; пожилые; психическое благополучие; учение; образование; соматическое здоровье; психологическое благополучие
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/92320/
Share

Other records