ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОТНОШЕНИЯ СТУДЕНТОВ К ЦИФРОВЫМ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ТЕХНОЛОГИЯМ: АКАДЕМИЧЕСКАЯ МОТИВАЦИЯ И ЧЕРТЫ ЛИЧНОСТИ

Статья посвящена изучению психологических аспектов отношения студентов к цифровым образовательным технологиям. Представлены результаты исследования соотношения индивидуально-личностных и мотивационных особенностей студентов с их отношением к цифровым образовательным технологиям.

PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF STUDENTS' ATTITUDES TO DIGITAL EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: ACADEMIC MOTIVATION AND PERSONALITY TRAITS

The article deals with the psychological aspects of university students' attitudes to digital educational technologies. The results of correlation analysis of personality traits and academic motivation with attitudes to digital educational technologies in Russian university students are presented.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
79-85
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
digital technologies; students; attitudes to digital educational technologies; academic motivation; personality traits; цифровые технологии; студенты; отношение к цифровым образовательным технологиям; академическая мотивация; черты личности
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/92311/
Share

Other records

Bashkin E.B., Podolsky D.A., Umnov S.V.
Приверженность вопросам психического здоровья. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2021. P. 45-53