Медиация как новый вид иноязычной речевой деятельности

В работе раскрывается понятие медиации в сфере обучения иностранным языкам, введенное системой «Общеевропейских компетенций владения иностранным языком». Описываются особенности данного коммуникативного вида деятельности и его роль в формировании содержания обучения. Подчеркивается важность совместного выстраивания смысла в процессе иноязычной коммуникации преподавателя и учащегося (или учащихся), а также учащихся между собой.

Mediation as New Type of Foreign Language Speech Activity

The article presents the concept of mediation in the field of teaching foreign languages introduced by the system of “Common European competences” (CEFR). It describes the features of this mode of communication and its role in the formation of the content of education. Also, it underlines the importance of joint formation of meaning in the process of foreign language communication between a teacher and a student (or students), as well as among students themselves.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
155-159
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
mediation; speech activity; foreign language communication; foreign language teaching; медиация; речевая деятельность; иноязычная коммуникация; обучение иностранным языкам
Date of creation
19.07.2022
Date of change
24.07.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/92195/
Share

Other records

Korchuganova A.A.
Восточный калейдоскоп : материалы докладов и сообщений II Всероссийской студенческой научно-практической конференции. Москва, РУДН, 01 декабря 2021 г.. РУДН. 2021. P. 150-155