DIGITAL-ТРАНСФОРМАЦИЯ МАРКЕТИНГА В МУЗЫКАЛЬНОЙ ИНДУСТРИИ: АКТУАЛЬНЫЕ ТЕНДЕНЦИИ

В данной статье описаны изменения маркетинга музыкальной индустрии, связанные с внедрением технологий digital-маркетинга в процесс продвижения музыкального продукта. Рассмотрена трансформация маркетинговой концепции 5P в цифровом обществе и проиллюстрированы наиболее значимые изменения каждого из элементов данной концепции, нацеленные на успешное продвижение в музыкальной индустрии.

DIGITAL-MARKETING TRANSFORMATION IN MUSIC INDUSTRY: CURRENT TRENDS

This article describes the changes in the music industry marketing associated with the introduction of digital marketing technologies in the process of promoting music products. Transformation of the 5P`s marketing concept in a digital society is considered and the most significant changes in each of the elements of this concept aimed at successful promotion in the music industry are illustrated.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
248-253
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
digital marketing; music industry; promotion; цифровой маркетинг; музыкальная индустрия; продвижение
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/91573/
Share

Other records