СОЦИАЛЬНАЯ РЕКЛАМА ПРОТИВ ДОМАШНЕГО НАСИЛИЯ

Данная статья посвящена социальной рекламе, которая освещает тему домашнего насилия. Эта проблема является одной из самых серьезных в современном обществе, с которой сталкиваются около 25 процентов россиян. До упоминания домашнего насилия в социальной рекламе оно не воспринималась как что-то негативное, это было нормой. Раньше домашнее насилие было объектом административного права, сейчас же благодаря тому, что социальная реклама популяризирует данную проблему, российские власти обещают пересмотреть наказание для людей, которые проявляют насилие по отношению к членам своей семьи.

SOCIAL ADVERTISING AGAINST DOMESTIC VIOLENCE

This article is devoted to social advertising that covers the topic of domestic violence. This problem is one of the most serious in modern society, which is faced by about 25 percent of Russians. Before social advertising mentioned domestic violence, it was not perceived as something negative, it was the norm. Previously, domestic violence was the object of administrative law, but now, thanks to the fact that social advertising popularizes this problem, the Russian authorities promise to reconsider the punishment for people who show violence against family members.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
224-226
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
social advertising; domestic violence; society; problem; социальная реклама; домашнее насилие; общество; проблема
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/91566/
Share

Other records