ПЛАГИАТ В ДИЗАЙНЕ ЛОГОТИПОВ: ГРАНИЦА МЕЖДУ «МОЖНО» И «НЕЛЬЗЯ»

В статье рассмотрено такое актуальное и часто встречаемое в сфере создания логотипов явление, как плагиат. Проблема легкости выявления внешнего сходства делает проблему плагиата в дизайне логотипов весьма актуальной. В статье обозначены предполагаемые причины данного явления, отмечена необходимость соблюдения границы между неосознанным заимствованием и предумышленным нарушением авторских прав. Автором обоснована важность корректного разрешения проблем для индустрии в целом, намечены пути разрешения возникающих конфликтов и обозначены границы приемлемого.

PLAGIARISM IN LOGO DESIGN: THE LINE BETWEEN WHAT YOU CAN AND CANNOT DO

The article considers such an actual and frequently encountered phenomenon in the field of logo creation as plagiarism. The problem of easy identification of external similarities makes the problem of plagiarism in logo design very relevant. The article identifies the alleged causes of this phenomenon, and notes the need to observe the boundary between unconscious borrowing and intentional copyright infringement. The author substantiates the importance of correct problem resolution for the industry as a whole, outlines ways to resolve emerging conflicts, and outlines the boundaries of what is acceptable

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
211-214
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
logo design; plagiarism; visual communication; uniqueness; дизайн логотипов; плагиат; визуальные коммуникации; уникальность
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/91564/
Share

Other records