АТРИБУТИВНАЯ СВЯЗЬ В ПРЕПОДАВАНИИ КИТАЙСКОГО ЯЗЫКА

В статье предлагается новый подход к вопросу о постановке атрибутивной связи в преподавании китайского языка. Предложенный подход вызывает более качественное понимание учащимися вопроса правильного использования определения и дальнейшего его грамотного употребления, чем в имеющейся на сегодняшний день учебной литературе, обогащает их фоновыми знаниями и помогает в дальнейшем решить ряд лингвистических задач на продвинутом этапе изучения языка.

ATTRIBUTIVE RELATIONSHIP IN CHINESE LANGUAGE TEACHING

The article offers a new approach to the question of setting an attribute relationship in the teaching of Chinese. The proposed approach gives students a better understanding of the correct use of the definition and its further competent use than in the current educational literature, enriches them with background knowledge and helps them to solve a number of linguistic problems at an advanced stage of language learning.

Authors
Publisher
Академия наук Республики Татарстан
Language
Russian
Pages
50-52
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
chinese language; definition; attribute relationship; китайский язык; определение; атрибутивная связь
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/90258/
Share

Other records