ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ В ПЕРИОД ВЗРОСЛОСТИ

Значительное количество специалистов разного профиля продолжают изучать иностранные языки в период взрослости. Суть когнитивного развития в период взрослости заключается не в расширении круга способностей и не в изменении их структуры. В процессе обучения взрослый человек ориентирован на результат, может проходить материал быстрыми темпами и обучаться на высоком уровне трудности.

PSYCHOLOGICAL FEATURES OF LEARNING FOREIGN LANGUAGES DURING ADULTHOOD

A significant number of specialists in various fields continue to study foreign languages during adulthood. The essence of cognitive development during adulthood is not about expanding the range of abilities or changing their structure. In the learning process, an adult is result-oriented, can go through the material at a fast pace and learn at a high level of difficulty.

Authors
Mikhailova O.B. 1 , Avagjan K.2
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
462-469
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 University of Belgrade
Keywords
adult learning; foreign languages; cognitive development; обучение взрослых; иностранные языки; когнитивное развитие
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/90086/
Share

Other records

Kudinova I.B., Kudinova S.S.
Личность в современном мире: образование, развитие, самореализация. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2020. P. 389-400