ПОНЯТИЕ И ТИПОЛОГИЗАЦИЯ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫХ УСЛУГ

В статье проведен анализ понятия интеллектуальные (или знаниеемкие) услуги, дано определение рынка интеллектуальных услуг, а также выявлены различия в подходах к определению данного понятия. Кроме того, описан рынок интеллектуальных услуг с точки зрения институционального подхода.

The article analyzes the concept of intellectual (or knowledge-intensive) services, defines the market for intellectual services, and identifies differences in approaches to the definition of this concept. In addition, the intellectual services market is described from the point of view of an institutional approach.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
71-75
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
market of Intellectual services; intellectual services; knowledge-intensive services; рынок интеллектуальных услуг; интеллектуальная услуга; знаниеёмкие услуги
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/89864/
Share

Other records