ВЫХОД ЗАРУБЕЖНЫХ КОМПАНИЙ НА РОССИЙСКИЙ РЫНОК В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВОЙ ЭКОНОМИКИ

В статье рассматриваются особенности выхода зарубежных компаний на российский рынок в условиях новых экономических реалий, обусловленных цифровизацией. Выделяются проблемы, с которыми сталкиваются зарубежные компании вследствие особенностей российского рынка, предлагаются направления решения выявленных проблем в целях налаживания устойчивых мирохозяйственных связей в условиях цифровизации.

FOREIGN COMPANIES ENTRY TO THE RUSSIAN MARKET IN THE DIGITAL ECONOMY

The article discusses the features of foreign companies entering the Russian market in the context of new economic realities caused by digitalization. There are highlighted the problems that foreign companies face due to the peculiarities of the Russian market and suggested ways to solve the identified problems in order to establish sustainable global economic relations in the context of digitalization.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
64-66
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
Entering the Russian Market; digital economy; digitalization; выход компании на российский рынок; цифровая экономика; цифровизация
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/89181/
Share

Other records