НОВЫЙ ВЗГЛЯД НА ФОРМИРОВАНИЕ СТРАТЕГИИ ОРГАНИЗАЦИИ В ЦИФРОВОЙ ЭКОНОМИКЕ

Многие компании не обращают внимание на растущий импульс и масштаб цифровизации, на поведенческие изменения и технологии, вызванные этим процессом. В статье предложены определения цифровой стратегии, отражена разница между цифровыми и корпоративными стратегиями, выделены общие элементы и основные компоненты цифровых стратегий.

A NEW LOOK AT SHAPING STRATEGY IN THE DIGITAL ECONOMY

A surprising number of companies and CEOs underestimate the growing dynamics of digitalization, the behavioral and technological change that is causing it, and the magnitude of digital distortion. The article proposes definitions of digital strategy, reflects the difference between digital and corporate strategies, highlights common elements and main components of digital strategies.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
79-82
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
digital strategy; digitalization; digital economy; цифровая стратегия; цифровизация; цифровая экономика
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/89178/
Share

Other records

Pérez I.L.
Менеджер vs искусственный интеллект: вместо или вместе?. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2020. P. 87-89