Психолингвистические факторы применения метода свободного ассоциативного эксперимента в преподавании русского языка как иностранного

В данной статье речь идет о методе свободного ассоциативного эксперимента и его применении в преподавании русского языка как иностранного. Раскрыта суть данного метода, описаны преимущества свободного ассоциативного эксперимента над другими психолингвистическими методами.

Psycholinguistic factors of applying the moth of of free associative experiment in teaching Russian as a foreign language

In this article we are talking about the method of free associative experiment and its application in the teaching of Russian as a foreign language. The essence of this method is revealed, the advantages of a free associative experiment over other psycholinguistic methods are described.

Authors
Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
141-143
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 People's friendship university of russia
Keywords
russian; psycholinguistics; associative experiment; russian as a foreign language; русский язык; психолингвистика; ассоциативный эксперимент; русский как иностранный
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/88882/
Share

Other records

Pritula A.A.
В мире русского языка и русской культуры. Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина. 2020. P. 160-161