KEY ASPECTS OF MEDIA FORMATION IN INDIA

There is no doubt that Indian media play an important role. Every sixth person consumes their information. For example, even with a low penetration rate, Indian newspapers reach a larger audience than any other newspaper in any other country in the world. Other Indian media show the same high results in terms of content production, audience reach, revenue, and so on. In this article we consider key aspects in the historical context that have influenced the modern Indian media system formation.

Нет сомнений, что индийские медиа играют важную роль. Каждый шестой человек потребляет их информацию. Например, даже с низким уровнем проникновения, индийские газеты достигают большей аудитории, чем любая другая газета в любой другой стране мира. Остальные индийские медиа показывают такой же высокий результат с точки зрения производства контента, охвата аудитории, доходов и проч. В данной статье мы рассматриваем ключевые аспекты в историческом срезе, оказавшие влияние на формирование современной индийской медиасистемы.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
English
Pages
311-316
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
india; media system; Indian media history; media independence movement; индия; медиасистема; история СМИ Индии; движение СМИ за независимость
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/88531/
Share

Other records