САМОСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ В КАК УСЛОВИЕ РАЗВИТИЕ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТА

В статье раскрывается значимость процесса самосовершенствования преподавателя высшей школы для эффективного развития личности студента. Определяются основные блоки самоподготовки педагога высшей школы, обеспечивающие ему эффективное педагогическое взаимодействие и развитие личности студента.

SELF-IMPROVEMENT OF THE TEACHER AS A CONDITION FOR THE DEVELOPMENT OF THE STUDENT'S PERSONALITY

The article reveals the importance of the process of self-improvement of a higher school teacher for the effective development of a student's personality. the main blocks of self-training of a higher school teacher that ensure effective pedagogical interaction and development of the student's personality are determined.

Authors
Publisher
Белорусский национальный технический университет
Language
Russian
Pages
135-139
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
self-improvement; teacher; social and pedagogical interaction; students; personal development; самосовершенствование; преподаватель; социально-педагогическое взаимодействие; студенты; развитие личности
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/88468/
Share

Other records