ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ СТИЛИ ОБУЧЕНИЯ И МЕТОДЫ ПРЕПОДАВАНИЯ

Целью данной статьи является установление взаимосвязи между индивидуальными стилями обучения и методами преподавания иностранного языка в вузе. Для достижения данной цели ставятся следующие задачи: изложить основные положений конструктивистской педагогики, проанализировать индивидуальные стили обучения, обосновать необходимость индивидуального подхода и учета стилевых особенностей студентов в процессе обучения иностранному языку.

INDIVIDUAL LEARNING STYLES AND TEACHING METHODS

The purpose of this article is to establish the relationship between individual learning styles and methods of teaching a foreign language in higher education. To achieve this goal, the following tasks are set: to state the main provisions of constructivist pedagogy, to analyze individual learning styles, to justify the need for an individual approach and to take into account the stylistic features of students in the process of teaching a foreign language.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
5-7
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
individual learning styles; teaching methods; foreign language; multimodal approach; индивидуальные стили обучения; методы преподавания; иностранный язык; мультимодальный подход
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/88029/
Share

Other records