РОЛЬ СМИ В ФОРМИРОВАНИИ ИМИДЖА ГОСУДАРСТВЕННЫХ ОРГАНОВ УПРАВЛЕНИЯ ЛЕСАМИ

В работе рассмотрены лесные пожары как информационный повод для национальных СМИ. Рассмотрены публикации неправительственных организаций и государственных органов управления лесами. Сделан анализ содержания и характера публикаций о лесных пожарах. Сделаны выводы о причинах отрицательного влиянии СМИ на имидж государственных органов управления лесами.

THE ROLE OF THE MEDIA IN THE FORMATION OF THE IMAGE OF STATE FOREST MANAGEMENT

The article discusses forest fires as an informational occasion for the national media. The publications of non-governmental organizations and state forest management bodies are considered. The analysis of the content and nature of publications on forest fires is made. Conclusions are drawn about the reasons for the negative influence of the media on the image of state forest management bodies.

Authors
Petrov V.N.1 , Petrova N.V. 2
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью «Издательство Типография «Ариал»
Language
Russian
Pages
314-318
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education «Saint-Petersburg State Forest Technical University»
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
forest fires; forest management; management of forest fire protection; mass media; non-governmental organizations; image formation; лесные пожары; управление лесами; управление охраной лесов от пожаров; средства массовой информации; неправительственные организации; формирование имиджа
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/87128/
Share

Other records

Khuchbarova D.M., Sokolova A.G.
Вопросы прикладной лингвистики. Некоммерческое партнерство Национальное Объединение Преподавателей Иностранных Языков Делового и Профессионального Общения в сфере бизнеса. 2020. P. 130-152