ИНФОРМАЦИОННЫЕ АГЕНТСТВА В СОВРЕМЕННОЙ СИСТЕМЕ СМИ

В статье анализируется положение информационных агентств в современной системе средств массовой информации. Информационные агентства рассматриваются как самостоятельная подсистема, дополняющая печать, радио, телевидение и Интернет. Анализируется трансформация их деятельности в условиях новых технологий.

The article analyzes the place of news agencies in the modern media system. News agencies are studied as an independent subsystem that complements print, radio, television and the Internet. The transformation of their activities in the context of new technologies is also analyzed.

Number of issue
3
Language
Russian
Pages
262-268
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
информационное агентство; система СМИ; новые технологии; интернет; журналистика; news agency; media system; new technologies; internet; journalism
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/86937/
Share

Other records