МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ В МЕЖДУНАРОДНОМ БИЗНЕСЕ: ОБЩЕНИЕ СКВОЗЬ ГРАНИЦЫ КУЛЬТУР

В статье проведен анализ особенностей межкультурных коммуникаций некоторых торговых партнеров России, выявлены наиболее характерные особенности, знание которых поможет повысить эффективность межкультурных коммуникаций в международном бизнесе.

The article analyzes the features of intercultural communications of some of Russia’s trading partners, identifies the most characteristic features, knowledge of which will help increase the effectiveness of intercultural communications in international business.

Publisher
ООО "Университет дополнительного профессионального образования"
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
599-603
Status
Published
Volume
7
Year
2022
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
intercultural communication; international business; control; mentality; межкультурная коммуникация; международный бизнес; управление; менталитет
Date of creation
06.07.2022
Date of change
06.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/86679/
Share

Other records