Особенности выхода российских компаний на зарубежный рынок

Выход на новый рынок с учетом глобализации мировой экономики предоставляет компаниям возможность расширения масштабов своей деятельности и развития потенциала. Международные коммерческие операции, кросскультурная бизнес-среда и цифровая трансформация экономики размывают понятие границ между странами и создают почву для развития новых каналов продаж. В статье рассмотрены основные стратегии выхода компаний на новый рынок и особенности выхода российских компаний на зарубежный рынок.

Entering a new market with the globalization of the world economy provides companies with the opportunity to expand the scope of their activities and develop their potential. International commercial operations, a cross-cultural business environment, and the digital transformation of the economy are blurring the boundaries between countries and creating the ground for the development of new sales channels. The article considers the main strategies of companies entering a new market and the features of Russian companies entering a foreign market.

Publisher
Индивидуальный предприниматель Иванов Владислав Вячеславович
Number of issue
72-7
Language
Russian
Pages
45-47
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
international market entry; international commercial operations; market entry strategies; international companies; Russian business export; Russian business development; Russian business on the international market; выход на международный рынок; международные коммерческие операции; стратегии выхода на рынок; интернациональные компании; экспорт российского бизнеса; развитие российского бизнеса; российский бизнес на международном рынке
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/81802/
Share

Other records