Государственное регулирование рекламной деятельности в условиях цифровизации

Актуальность темы статьи вызвана необходимостью повышения эффективности государственного воздействия на рекламную деятельность, совершенствуя механизм административно-правового регулирования рекламной деятельности, с целью обеспечения надежной защиты прав и государственных интересов, предпринимательства, хозяйствующих субъектов и граждан в области рекламной информации в условиях цифровизации.

The relevance of the topic of the article is caused by the need to increase the effectiveness of state influence on advertising activities, improving the mechanism of administrative and legal regulation of advertising activities, in order to ensure reliable protection of the rights and state interests, entrepreneurship, economic entities and citizens in the field of advertising information in the context of digitalization.

Authors
Ермаков Д.Н. 1 , Сергеева О.Ю.2
Publisher
Автономная некоммерческая организация Евразийский научно-исследовательский институт проблем права
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
438-440
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
  • 2 «Первое экономическое издательство»
Keywords
state regulation of advertising activities; information and communication technologies; digitalization; subjects of the advertising market; государственное регулирование рекламной деятельности; информационно-коммуникационные технологии; цифровизация; субъекты рынка рекламы
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/80698/
Share

Other records