Influence of National Economy on Entrepreneurial Activity

The paper deals with national culture influence on economic performance. Main aim of the research is to analyze the impact of national economy on entrepreneurial activity on the macroeconomic level. Thestudy explores Geert Hofstede's cultural dimensions that allow assessing influence of main values and mentalityspecial features on behavioral patterns. The authors analyze an interaction between individualism and power distance and a level of entrepreneurial activity in various countries by means of a multivariate correlation analysis.

В статье рассматривается влияние национальной культуры на экономические показатели. Основной целью исследования является анализ влияния национальной экономики на предпринимательскую активность на макроэкономическом уровне. В исследовании исследуются культурные измерения Герта Хофстеда, позволяющие оценить влияние основных ценностей и особенностей менталитета на поведенческие паттерны. С помощью многомерного корреляционного анализа авторы анализируют взаимосвязь индивидуализма с дистанцией власти и уровнем предпринимательской активности в различных странах.

Publisher
Редакция журнала Экономика и предпринимательство
Number of issue
1
Language
English
Pages
259-263
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
individualism; power distance; entrepreneurial activity; entrepreneurial initiative; индивидуализм; дистанция власти; предпринимательская активность; предпринимательская инициатива
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/80636/
Share

Other records