Bridges to Studying: Educational Migration in the Scope of Political Transformation in Post Covid-19 Pandemic in Europe

Recently, Europe is witnessing a transformation in the political system, concerning right-wing populist movements, around the claim that a massive influx of migrants within its territorial borders undermines the sovereignty of the nation-state. This transformation has led to issues of economic inequalities, loss of cultural identity, and influence in voting patterns. Considering the unfolding situations, we ask: What is the effect of educational migration on economic growth and social development before, during, and after the Covid-19 pandemic? How will the current political transformation processes affect educational migrants in the post-Covid-19 pandemic in Europe? Using the systematic review methodology, the authors sort to perform a comprehensive literature search; complete a critical appraisal of the individual studies gathered; and combine the valid studies using appropriate statistical techniques. The research affirmed a case that Education could not ignore politics. We perceive it will shape populist motives on educational migrants in post-pandemic Europe. The author’s expectation of future research pays attention to the political transformation process and how anti-immigration discourse will exercise control over educational institutions.

В последнее время в Европе происходит трансформация политической системы, связанная с правыми популистскими движениями, дискурс которых сосредоточен на идее, что массовый приток мигрантов в европейский ареал подрывает суверенитет национального государства. Эта трансформация привела к проблемам экономического неравенства, утрате культурной идентичности и изменению электоральных моделей. В статье ставятся следующие исследовательские вопросы: каково влияние образовательной миграции на экономический рост и социальное развитие до, во время и после пандемии Covid-19? Как актуальные политические процессы повлияют на поведение образовательных мигрантов в период после пандемии Covid-19 в Европе? Проводится систематический обзор литературы на основе критической оценки, его выводы сопоставляются с валидными исследованиями с использованием статистических методов. Исследование подтвердило исследовательскую гипотезу, что образование не может развиваться в отрыве от актуальных политических процессов.

Authors
Abrokwa G.O. 1 , Donkor Emmanuel2
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
English
Pages
141-158
Status
Published
Volume
23
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN University
  • 2 Charles University
Keywords
migration; educational migrants; political transformation; globalisation; populist parties; миграция; образовательные мигранты; политическая трансформация; глобализация; популистские партии; covid-19
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/80217/
Share

Other records

Панасенко Ю.М., Марков В.Е., Карелина Е.В.
RUDN Journal of Engineering Researches. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). Vol. 22. 2021. P. 234-240