ПОДХОДЫ ПО ВНЕДРЕНИЮ ИННОВАЦИЙ В ОБРАЗОВАНИИ: ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ

В статье рассматриваются современные подходы и этапы внедрения инноваций в образовательной среде. За основу берется фреймворк (от англ. framework - структура) по реализации технологических и методологических нововведений, разработанный лабораторией Lifelong Learning Lab: 1) культура мышления в организации; 2) точка приложения усилий; 3) масштаб приложения усилий. В соответствии с данной моделью автор приводит примеры передовых EdTech-проектов.

THE IMPACT OF TECHNOLOGICAL AND PEDAGOGICAL FACTORS ON THE IMPLEMENTATION OF EDUCATIONAL INNOVATIONS

The author considers the process of implementing educational innovations. The article builds on the Lifelong Learning Lab's framework that embraces three major areas of focus: 1) the organizational culture of thinking, 2) the key part of the efforts, 3) the scope of innovation application. There are also examples of contemporary EdTech-projects in accordance with this framework.

Authors
Publisher
Сибирский федеральный университет
Language
Russian
Pages
380-383
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
industrial revolution; information revolution; information technologies; education; образовательные инновации; информационно-коммуникационные технологии
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/79401/
Share

Other records

Штам А.О., Куликов С.Ю.
Научно-образовательные дискуссии: фундаментальные и прикладные исследования. 2021. P. 330-334
Кравцова И.О., Янбекова А.К., Вахрушев Н.Е., Михаленко И.И.
МОЛОДЕЖЬ И НАУКА: АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ФУНДАМЕНТАЛЬНЫХ И ПРИКЛАДНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ. Комсомольский-на-Амуре государственный университет. 2021. P. 81-83