Специфика языка в рекламном контенте Вьетнама

В статье рассматривается язык рекламы в средствах массовой информации Вьетнама. В результате анализа рекламного контента Вьетнама были выявлены не только выразительные средства лексики, но и национально-культурные особенности языка рекламы во Вьетнаме, а именно, использование идиом, народных песен, поэзии, крылатых выражений, пословиц.

Language specificity in Vietnamese advertising content

The article examines the language of advertising in the media in Vietnam. As a result of the analysis of the advertising content of Vietnam, not only the expressive means of vocabulary were identified, but also the national and cultural features of the advertising language in Vietnam, namely the use of idioms, folk songs, poetry, catch phrases, and proverbs.

Authors
Language
Russian
Pages
271-276
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 PFUR
Keywords
language; advertising text; culture, advertising content; vietnam; язык; рекламный текст; культура; контент рекламы; вьетнам
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/78354/
Share

Other records

Новиков О.О., Крикун Е.Н., Трифонов Б.В., Захаров О.В., Малютина А.Ю., Левченко В.Е., Коваленко Б.С., Лысых Е.Г.
АКТУАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ СПОРТИВНОЙ, ВОЗРАСТНОЙ И ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЙ МОРФОЛОГИИ. Московская государственная академия физической культуры. 2021. P. 270-275