Феномен адаптации в профессиональной деятельности преподавателя русского языка как иностранного

В статье рассмотрено понятие адаптации и его значение в профессиональной подготовке и деятельности преподавателя русского языка как иностранного, определены требования к профессиональной компетенции преподавателя РКИ в аспекте реализации интегративной модели лингвокультурной адаптации учащихся.

PHENOMEN OF ADAPTATION TO THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE TEACHER OF RUSSIAN AS FOREIGN LANGUAGE

In article the concept of adaptation and his value of vocational training and activity of the teacher of Russian as a foreign language is considered, requirements to the professional competence of the teacher of Russian as foreign language in aspect of realization of the integrated model linguocultural adaptation of foreign pupils are determined.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
119-122
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
русский язык как иностранный; адаптация; инокультурная среда; лингвокультурная адаптация; профессиональная компетенция преподавателя РКИ; Russian as a foreign language; adaptation; invariament of culture; professional skills of teacher
Date of creation
30.12.2020
Date of change
30.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71428/
Share

Other records